Tuesday 19 June 2012

Jalan Jalan Cari Makan Versi aku!

Bercakap pasal makan, hubby aku memang seorang pemakan (ada ke ayat pemakan? kakakaka). He Loves food and of course he loves me too... hahaha.  Tanya pasal tempat makan, dia memang hebat. Cakap je nak makan style apa, jepun, melayu, cina, vietnam lebih kurang apa saja yang korang tanya dia memang boleh jawab.

Aku pulak bukanla orang yang enjoy sangat makan benda yang pelik pelik ni. Setakat benda yang biasa-biasa tu aku memang ok lagi. Dulu waktu kami bercinta, menu aku kalau kuar makan ngan dia mesti, meehoon goreng pedas atau nasi goreng ayam dengan air nescafe o ais. Lain-lain tak pernah cuba. So, lama kelamaan, bila dah kenal mamat ni, aku banyak belajar makan makanan yang pelik pelik.

Kalau setakat tempat makan, dari range yang murah sampai yang ke mahal pun dia boleh listkan. Aku rasa kalau TV3 nak cari orang yang layak pasal cari tempat makan yang best best ni, aku rasa Hubby aku memang champion. hahahaha. Tapi kalau hubby aku masuk TV3, rancangan tu bukan lagi Jalan Jalan cari makan, tapi Jalan JAlan Cari Pasal... hahahaha.

Tapi terima kasih banyak banyak to MR HUBBY, kerana dia aku kini dah tak memilih makanan macam dulu lagi. Aku jugak cuba mendalami minat yang sama.. jadi barulah boleh dikatakan sebagai pasangan sehati sejiwa.. kakakaka.

Hari ni, aku nak share few gambar yang aku sempat amik sewaktu aku dan MR HUBBY Jalan Jalan Cari Makan.. and those places aku yakin korang pun pernah pergi. Yang ni aku share yang ringan ringan dulu... makanan yang pelik pelik tu nanti aku akan sharekan pada entri yang lain ok!..

Jom ikut aku.. kita Jalan Jalan Cari Makan....
KURA @ Sunway Pyramid
The best Sushi ever!

LITTLE PANTRY @ I0I Puchong
cute restaurant ever - all pink white theme
Bolognese Spaghetti @ Little Pantry -
Portion Kecik Giler Tapi best


BREAK - O - DAY @ Coffee Bean
Our Favorite


SALMON SASHIMI @ Sakae

CALIFORNIA ROLLS @ Sushi King
Our sons Favorite Place

CHEESE CAKE & ICED LONG BLACK @ Delicious
The best Dating Place ever especially
DELICIOUS @ ONE UTAMA

ASSORTED KUIH MELAYU @ Nyonya Colours
@  EMPIRE
The Best Malay Kuih ever

CENDOL @ Tepi Jalan Dekat Rumah Aku
kakakakaka!
The Most powerful Cendol ever!


LONG BLACK WITH GULA MELAKA @ TRANQUERAH ,
RED CARPET AVENUE,  KOTA DAMANSARA
The best old-school setting and Malacca Nyonya Cuisine  

MURNI @ AMAN SURIA, DAMANSARA
The Biggest Portion ever
Satu pinggan makan berdua bertiga pun boleh ;)

RAJA DURIAN @ SS2
The Best Service ever
dulu aku x makan, sekarang dah boleh sikit2 ;)

CUP CAKES @ WONDERMILK, UPTOWN, DAMANSARA
The Best Cuppies Ever
Adrea Faorite Place

No comments:

Post a Comment